Sunday, July 3, 2011

:::Rasa Itu::

Tanpa ku duga
Kenangan lalu masih melekat di benak ku
Ke mana pun aku berlari
Kisah dia dan aku
Masih segar di ingatan

“Kata orang kalau sayang tinggal-tinggalkan. Namun penantian ini sudah terlalu lama”

Sudah puas aku mencari
Namun belum ketemu ubatnya
Pada dia sahaja aku sandarkan rasa itu

Hati harap di kau tabah
Jika dia bukan milikmu
Relakan lah dia pemergian dia
Seperti kau  membenarkan dia bertakhta di hati

Tidak aku mengucapkan selamat tinggal
Kerana rasa itu takkan pernah pudar
Walau sekelumit
Diri mu masih bersemadi di penjuru hati ini
Usah kau ragui rasa ku kepada mu

“Andai kau menjadi puisi, biar aku jadi melodi, bersama kita menyanyi”

Bukan mengharap pada yang tidak pasti
Entah mengapa
Aku begitu yakin dengan rasa ini
Hanya pada yang Maha Penyanyan dan Pemurah
Aku panjatkan sekalung doa untuk kau dan aku
Semoga payung redha itu bersama kita

Bermohon lah kepada Allah, semoga segala gundah gulana itu berlalu”


No comments:

Post a Comment